RASY

Nengin

Stworzenia na wzór bóstwa Daravi. Nie odziedziczyły żadnych magicznych umiejętności, według przypowieści, zostały stworzone, by wprowadzić na świecie równowagę między aspektem fizycznym a mistycznym. Nengin jest w stanie przejąć część sztuki magicznej i stać się Sarconem, lecz do tego potrzebny jest cały proces błogosławieństwa. W końcu w każdym jest ta drobinka boskiej magii, dzięki której istnieje w tym zaplątanym świecie, prawda?

Sarcon  Ludzie po procesie błogosławieństwa. Zyskują trzy moce związane z jednym dowolnie, wybranym żywiołem (Ogień, Woda, Powietrze, Ziemia).

Heranida

Uznawane są za osoby dotknięte dłonią Bóstwa, których misją jest przynosić ukojenie schorowanym i udręczonym, oraz pośredniczyć między światem duchowym a materialnym. Jest ich stosunkowo niewiele, dlatego obecność tych ludzi traktowana jest często jako świętość. Każda z Heranid posiada jedną zdolność z podanych:
–  Uzdrawianie. 
–  Komunikowanie się z duszami/Widzenie dusz. 
– Przepowiadanie przyszłości lub widzenie przeszłości.
 

Llux

Potężne istoty podobne do Nenginów. To, co ich odróżnia to możliwość władania tajnikami magii oraz zdolności alchemiczne. Najczęściej są to istoty dumne, o osobliwym i eleganckim stylu bycia. Kojarzone są jako ekscentryczne postacie, lecz nie ujmuje to ich poszanowaniu wśród innych ras za swoją potęgę i wiedzę. Typ magii i jej narzędzie (różdżka, dłonie, talizman, itp.) są dozwolone.


Yepard

Połączenie zwierzęcia z Nenginem, potocznie nazywane Zwierzołakami. Według legendy ich istnienie zawdzięczamy Bóstwu, które w czasie pojawienia się złych sił na ziemiach Thayarskich, tchnęło zwierzęce dusze w tamtejszą ludność, by nadać im sił i nadnenginiskich zdolności dając im możliwość obrony swych rodzin.

Połączenie człowieka ze zwierzęciem jest dowolne, pokusić się można nawet o zrobienie hybrydy dwóch różnych stworzeń. 


Yemungo

Postacie nawiedzające miejsca, budynki, lub opętujące przedmioty i ludzi, powstałe w wyniku zachwiania równowagi między światem egzystencji a światem pośmiertnym. Niektóre z nich utykają na ziemi w niemocy przedostania się na drugą stronę, niektóre odbywają swój nie-żywot jako karę, a niektóre wydostały się całkiem przypadkiem ze swojego pierwotnego ciała w trakcie snu. Przybierają postać materialną, jak i niematerialną, chociaż ich postać materialna bywa bardzo krucha i krótkotrwała. Przenikają przez ściany, teleportują się, przyjmują różne kształty, nawiedzają inne stworzenia w snach oraz posiadają doskonałą intuicję. Yemungo dzielić można na trzy typy — Te dobre, nieszkodzące otoczeniu, nierzadko niosące nawet pomoc i przestrzegające nenginów przed podjęciem złych decyzji. Te, które niosą zemstę lub czystą złośliwość, oraz te neutralne, obojętne wobec otoczenia, najczęściej nie zdające sobie sprawy ze swojej duchowej postaci. Najbardziej aktywne są po dwudziestej, gdyż w ciągu dnia bywają ospałe i słabe. Natomiast ich szczyt upiornych możliwości osiągają o trzeciej w nocy, kiedy to przybierać mogą najstraszniejsze postury. 
Yemungo jest w stanie odzyskać ciało, w zależności od okoliczności jego utracenia. To w jaki sposób do tego doprowadzisz, zależy od ciebie. Należy jednak pamiętać, by nie był to proces krótki i najprostszy z możliwych. 

Dialid

Dialidy nazwać można po prostu demonami. Są to często okrutne, nieprzyjemne w obejściu stworzenia. Powstałe z grzechów istot zamieszkujących Ianiferię, czerpią energię z bólu, nienawiści, niepohamowanego pożądania, jak i wielu innych negatywnych sfer życia ludzkiego. Niektóre z nich żywią się ciałem lub jakimś aspektem cielesności, takim jak krew. Przyjmują różne postacie, od miłego pana za ladą w sklepie cukierniczym po rogatą poczwarę o wielkich zębach. Przemiana z jednej postaci w drugą jest jak najbardziej możliwa, ogranicza cię tylko wyobraźnia. 
Oprócz tego można je odstraszyć za pomocą korzenia Verbanii.

Modoria

Ich historia ściśle związana jest z wodą, bowiem wyspa Hypavala była miejscem ich poczęcia. Z początku zamieszkiwały ocean, sporadycznie wychodząc na powierzchnię z powodu zagrożenia w postaci zamiany w pył. Ewolucja pozwoliła im jednak na rezygnację z akwenu, umożliwiając im swobodne życie na dwóch nogach. Są to istoty o niezwykłej urodzie i kusicielskich mocach. Obdarzone czarującym głosem, wyśpiewują piękne melodie, wprawiające ludzi w trans, dzięki czemu są w stanie wpłynąć na nich, tak jak chcą. Oprócz tego, tak jak w przeszłości, potrafią oddychać pod wodą i zmienić nogi na ogon. Czują silną więź z wodnym środowiskiem. 

Pół-Android

Jest połączeniem androida i jakiejś istoty, która ma własne serce i własny mózg. Nie jest wytworem eksperymentów w laboratorium, to jednostki, które mają zastąpione różne części ciała mechanicznymi elementami - najczęściej w wyniku choroby, wojny, eksperymentów bądź innych zdarzeń, ich ciało uległo uszkodzeniu, a jak wiadomo, nie każdy chce żyć bez nogi, ręki czy oka, dlatego decydują się na zabieg, który sprawi, że będą funkcjonować jak dawniej. 
 

NIEGRYWALNE RASY:

Android

Jedne z silniejszych istot Ianiferii, które nie do końca wpisują się w kanon Nengina. Jako że Vedovania jest matką ich stworzenia, toteż właśnie w tym regionie, a zwłaszcza w stolicy spotykane są masowo. Android różni się od Nengina pod względem fizycznym, gdyż fragmenty jego ciała zostały zmechanizowane. Najczęściej widywane są jednostki z zastąpionymi kończynami. Android w pełni sztucznie wytworzony jest w stanie myśleć samodzielnie i odczuwać, podobnie jak Nengin, jednakże jego potencjał do używania magii jest praktycznie zerowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz